Min första praktik vecka är klar

Då har jag varit på praktik hela denna veckan och det har varit så otroligt kul :D Lärt mig en hel del nytt och har verkligen stortrivts!

Det jag har gjort under veckan:
- Gjort en långhårsuppsättning, fått komentarer på den osv.
- Lärt mig hur salongen fungerar, rutiner, städning, kundbemötande osv.
- Träffat praktikanten som jag kommer att vara med på tisdagar resten av terminen
- Gjort iordning ett skylltfönster
- Fick se hur en avfärgning går till (inte med blekning)
- Fick se permanent
- Schamponerat delägaren
- Rullat permanent
- Lärt mig en del om färg, blandat färg osv
- Gjort slingor i folie med inpackning istället för färg på docka
- Följt många kunder och sett hur frisören jobbar.
Tror jag har fått med det mesta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0