Smoothie

Har fått lite förfrågningar om min frukost. Jag kan börja med att berätta att det är den absolut bästa frukosten jag någonsin ätit, jag står mig hela dagen fram till lunch och det har jag inte gjort på mackor förut ;)
Jag gör ca. 0,4 liter. nåt sånt.
- ca 2 dl lätt yougurt
- ca. 1 dl frysta bär / frukt
- ca. 0,5 dl havregryn
- ca. 1 tsk honung
Detta är bara att mixa ihop och det är helt perfekt! Du kan blanda i iprincip vad som helst. vad du tycker är gott, banan, bär, mango, allt, har till och med hört att vissa har i broccoli. Honungen har jag i för att få bort det syrliga. Havregryn för att det ska mätta och bli lite "mattigare".
Sen har jag även knäckebröd med i min frukost, oftast med kalkon på. ibland ost, men inte så ofta längre. Har även minskat nu till ett knäckebröd på morgonen eftersom att jag känner att jag inte orkar äta lika mycket längre som jag gjorde förut.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0